Przejdź do głównej zawartości

Bezpieczeństwo hasło

Jakie wybrać sobie hasło?

Hasło w systemie informatycznym Wydziału Elektrycznego i Instytutu Sterowania i Elektroniki Przemysłowej musi spełniać następujące wymagania formalne:
  • Od 6 do 8 znaków
  • Dozwolone znaki: litery alfabetu angielskiego (wielkie lub małe - jest to rozróżniane), cyfry (0-9), znaki "specjalne" (!@#$%^&*(){}[]\|:";'<>?,./).
  • Wśród pierwszych sześciu znaków musi być co najmniej dwie litery (wielkie lub małe) i co najmniej jedna cyfra lub znak specjalny.
  • Hasło nie może być takie samo jak identyfikator użytkownika (nawet jeśli różni się wielkimi/małymi literami), ani jego przesunięta/obrócona wersja.
  • Hasło może zawierać co najwyżej dwie duże litery.
Hasło powinno ponadto:
  • Być łatwe do zapamiętania. Bardzo niewygodne (i niebezpieczne) jest zaglądanie do notatek za każdym razem, gdy trzeba wpisać hasło. A wpisuje się je dosyć często.
  • Łatwe do wpisania. Jeżeli masz kłopoty z pisaniem na klawiaturze, to wybierz hasło, które będzie do wpisania łatwe, w ten sposób zaoszczędzisz czas i nerwy na pomyłkach.
I nie może:
  • Znajdować się w całości w żadnym słowniku narodowym. (Jedną z metod łamania haseł jest sprawdzanie wszystkich słów ze słownika)
  • Być łatwe do odgadnięcia. Nie można używać w całości m. in.: imion, pseudonimów czy nazwisk osób bliskich, numerów telefonów, numerów rejestracyjnych, itp.
  • Być łatwe do podpatrzenia przy pisaniu. Złe są np. hasła składające się z kilku kolejnych na klawiaturze znaków.
  • Składac się ze słowa + jedna cyfra


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci

Budowa wizerunku w sieci powinna być przede wszystkim zaplanowana. Należy wziąć pod uwagę fakt iż jest to dłuższy proces, wymagający konsekwencji w działaniu. Mówiąc o social media należy rozróżnić kategorie mediów pod względem ich przeznaczenia. Zatem będą to serwisy typowo społecznościowe, nie wnoszące nic w kwestiach zawodowych np. Nasza Klasa, społecznościowe mogące posłużyć również do kontaktów służbowych np. Facebook, społeczności kontaktowe - blogi i mikroblogi.